Projectkoor zoekt zangers en zangeressen voor project met Bach en Musical

Stichting Musa gaat op 14 januari 2019 van start met een nieuw op te richten projectkoor. Dirigent Chris Holman zoekt zangers en zangeressen om een concert voor te bereiden dat op 13 oktober 2019 gaat plaatsvinden. Op het programma staan o.a. motetten van Bach en bekende musicalmelodieën.

Voor de organisatie van dit culturele project staat stichting Musa. Na een druk jaar - op 4 mei 2018 werd het Requiem van Mozart uitgevoerd in Winschoten en op 14 december jl. gaf het koor act de présence in een sfeervol kerstconcert in Musselkanaal - zijn de voorbereidingen reeds begonnen voor een nieuw evenement. Op 14 januari 2019 start Holman met de repetities van een nieuw projectkoor met als doel het uitvoeren van motetten van Bach en musicalmelodieën. De uitvoering van deze prachtige muziek zal plaats vinden op 13 oktober 2019.

Stichting Musa is in 2005 opgericht met als doel om klassieke muziek toegankelijk te maken voor een breed publiek. Hiervoor wordt regelmatig een nieuw project georganiseerd, telkens met een nieuw koor dat na elk project wordt ontbonden. Men kan zich opnieuw opgeven voor het volgende project en er worden nieuwe leden geworven. Het koor van stichting Musa oefent elke maandagavond in de multifunctionele accommodatie Lint, Willem Diemerstraat 7 in Musselkanaal. Tijdens de repetities komen onder andere de volgende aspecten aan de orde: interpretatie, achtergronden van de muziek, ademhaling, resonans, embouchure, ritme, melodie en harmonie. Er wordt veel aan stemvorming gedaan, waarbij ook in kwartetten wordt gezongen.

Voorts zullen de deelnemers veel achtergrondinformatie krijgen over de te zingen muziek. Al met al zal het een heel muzikaal avontuur worden. We kunnen veel mensen gebruiken, de motetten van Bach zijn namelijk dubbelkorig, dat wil zeggen dat ze voor twee koren zijn geschreven. Tijdens het concert zal het koor begeleid worden door een orkest met professionele muzikanten.

De repetities vinden wekelijks plaats op de maandagavond van 19.30 tot 22.00 uur in de grote zaal van zorgcentrum De Heggerank in Musselkanaal. Dirigent Chris Holman nodigt goede en ambitieuze koorzangers (en –zangeressen) van harte uit om zich te melden.

OPGEVEN

Serieuze mensen die van muziek houden en thuis studeren niet schuwen kunnen zich opgeven. Voor meerdere informatie: stichting Musa, Henriëtte Kamerink, telefoon 06-20795033 of e-mail: h.kamerink@gmail.com. Website: www.stichtingmusa.eu. Binnenlopen bij de eerste repetitie op 14 januari in de grote zaal van de Heggerank kan ook: Willem Diemerstraat 7, 9581 AG Musselkanaal.