Musa Utopica

AFRIKA!

Stichting Musa heeft op 1 mei 2011 een kleurrijk concert verzorgd met het kamerkoor Musa Utopica. Dit koor was in het leven geroepen om gevorderde en enthousiaste amateurzangers nieuwe muzikale uitdagingen te bieden. Met een gevarieerd repertoire werd een groot publiek bereikt dat helemaal uit zijn dak ging en boven op de banken stond.... Er werd een afwisselend programma geboden, waarin de Afrikaanse cultuur centraal stond. In een totaalprogramma werd gespeeld, gezongen, gedanst en gelachen. Niet traditioneel in de zin van de Nederlandse concerttraditie. Er was weliswaar een keurig programma maar de energie en de kleuren kwamen van een ander continent. Ook de muziek van de Poolse componist Górecki (Totus Tuus) vermengde zich met de Afrikaanse klankkleuren.

De muziek sprak verder voor zich, er werd tijdens dit concert uiteraard niet gesproken. Het publiek kon zich laten verrassen en onderdompelen in de bijzondere sfeer van AFRIKA!

Extra uitvoering: in het kader van "Thomas", een initiatief van de katholieke Catharinaparochie in Oosterhout (Noord-Brabant), werd een serie 'wereldmissen' georganiseerd, waaronder de Missa Luba. Daarom bracht stichting Musa het programma AFRIKA! op zondagmiddag 24 april 2011 (1e paasdag) in Oosterhout.