Die Schöpfung en Die Jahreszeiten

Op 13 mei 2007 heeft het projectkoor van stichting Musa in de Nikolauskirche in Rhede-Ems (Duitsland) een groot concert gegeven. Uitgevoerd werd Die Schöpfung van Joseph Haydn. Medewerking verleenden een groot symfonieorkest en solisten.

Dit concert was deel 2 van een drieluik: drie maal een concert met een groot werk van Haydn. Er werd gespeeld en gezongen voor een goed doel (War Child). Deel 1 vond plaats -onder de titel Miserere Nobis- op 7 en 8 mei 2005 in de katholieke kerk in Musselkanaal. Toen werd de Paukenmesse van Haydn uitgevoerd. Deel 3 van het drieluik heeft plaatsgevonden op 16 en 17 mei 2009, ook in Rhede-Ems. Het Projectkoor van de stichting heeft toen Die Jahreszeiten van Haydn uitgevoerd.